CAZAREA HOTELIERA


Cazarea reprezinta in delularea prestatiei turistice, etapa urmatoare transportului si intruneste caracteristicile unei componente cu existenta de sine statatoare. Prin continutul sau cazarea vizeaza crearea conditiilor si confortului pentru odihna calatorului; ea poate fi definite ca rezultatul (produsul sau serviciul) industriei hoteliere (hotelariei), sector ce inglobeaza ansamblul activitatilor desfasurate in spatiile de locuire temporara. Cazarea sa reprezinta, astfel, ca o prestatie complexa ce decurge din exploatarea echipamentelor de primire si gazduire si este alcatuita dintr-un grupaj de servicii oferite calatorului pe timpul si in legatura cu ramanerea sa in unitatile hoteliere.

Dimensiunile si calitatea serviciului de cazare hoteliera sunt determinate, in primul rand de existenta unei baze materiale adecvate din punctul de vedere al marimii, tipologiei, dotarilor, care sa asigure turistilor conditii optime de innoptare si sa indeplineasca,dupa caz si alte functii. In al doilea rand, serviciul de cazare este influentat de incadrarea cu personal a mijloacelor de gazduire, de nivelul de calificare a lucrarilor, de modul de organizare a muncii.

In acest context, insuficienta spatiilor de cazare, inregistrarea lor necorespunzatoare, neconcordanta intre nivelul confortului oferit si exigentele turistilor, ca si numar mic al lucratorilor sau slaba lor pregatire influenteza negativ calitatea serviciului de cazare si prin intermediul acestuia, dimensiunile circulatiei turistice si gradul de valorificare a patrimoniului.

IMPORTANTA SI PARTICULARITATILE INDUSTRIEI HOTELIERE

Industria hoteliera, recunoscuta ca o componenta distincta a economiei, exprimata cu suficienta rigoare de grupa de servicii hoteluri si restaurante, are ca domeniu de referinta totalitatea proceselor desfasurate in unitatile de cazare generate de primirea, sejurul si plecarea calatorului. Continutul industriei hoteliere, functiile si trasaturile acesteia au evoluat in conexiune cu dezvoltarea capacitatilor de cazare si implicarea lor in activitatea turistica. Astfel aparitia si existenta primelor stabilimente avand ca destinatie primirea si gazduirea calatoriilor au fost determinate de efectuarea unor deplasari in alte scopuri decat cele turistice; corespunzator, ele erau amplasate cu prioritate de-a lungul drumurilor sau in centrele urbane, dotarile erau mai modeste in functiile relative simple.

Mai tarziu, pe masura intensificarii circulatiei, a consacrarii turismului si transformarii lui intr-un fenomen de masa, s-au produs adaptari si in privinta mijloacelor de cazare. Astfel, creste numarul unitatilor destinate gazduirii oaspetilor temporar iar amplasarea lor se realizeaza in afara oraselor, in zonele prin excelenta turistice avand loc o diversificare a functiilor si o imbunatatire a dotarilor pentru a raspunde mai bine nevoilor turistilor.Urmarea acestor schimbari, se poate vorbi de cristalizarea industriei hoteliere ca domeniu distinct de activitate.

Industria hoteliera, desi nu primeste in exclusivitate asigurarea necesarului de spatii servicii de cazare pentru turisti, manifesta multa receptivitate fata de nevoile acestora., evolueaza in interdependenta cu activitatea turistica. O prima dimensiune a acestei relatii este pusa in valoare de faptul ca peste 70% din existentul de spatii de cazare se afla amplasat in zone de inters turistic ( litoral, munte, statiuni balneare, centre urbane ). In felul acesta servirea turistilor se inscrie tot mai frecvent ca functie-obiectiv a unitatilor hoteliere.
0