Perspective ale turismului romanesc



Piata turistica din Romania va inregistra, in intervalul 2007-2016, o rata anuala de crestere de 7,9%. Tara noastra va fi depasita din acest punct de vedere doar de Muntenegru, China si India. In urmatorii zece ani, turismul romanesc va inregistra o crestere semnificativa, se arata intr-un studiu realizat de World Travel and Tourism Council (WTTC). Aceasta piata, impreuna cu zonele conexe cu impact direct sau indirect, va avea o contributie de 4,8% din PIB si va reprezenta 5,8% din forta de munca raportata la nivel national, respectiv 458.000 de locuri. Raportat la piata mondiala, economia turistica din Romania ocupa, potrivit WTTC, locul 65 in termeni absoluti, 162 in ceea ce priveste contributia in ansamblul economiei si locul patru pe termen lung din punctul de vedere al cresterii anuale, dintr-un total de 174 de tari studiate.

Pentru viitor, specialistii se asteapta la dezvoltarea semnificativa a sectorului turistic o data cu intrarea pe piata din Romania a lanturilor hoteliere de renume pe plan international, precum Radisson, Hyatt, Kempinsky sau Le Meridien. Alaturi de turismul de afaceri, care ramane cea mai dezvoltata ramura, turismul rural este un sector intr-un permanent avant. Pe viitor, acest sector va atrage un procent mai mare de turisti deoarece vor incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult pensiunile de tranzit.

Pentru sustinerea promovarii ofertei turistice romanesti si pentru cresterea circulatiei turistice pe teritoriul Romaniei, a fost lansat oficial proiectul de “Strategie de dezvoltare a turismului 2007 – 2013”, cu participarea asociatiilor profesionale si patronale din turism, a autoritatilor locale si regionale din Romania, a ONG-urilor din turism si a consultantilor internationali si s-a demarat procesul de branding national printr-un proiect sustinut de Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID). Proiectul include si reprezentanti ai asociatiilor profesionale si patronale din turism si se coreleaza cu proiectul de creare a brandului national initiat de Agentia Nationala pentru Strategii Guvernamentale. Strategia turismului a fost finalizata si se afla pe circuitul de avizare si aprobare. Prin aderarea Romaniei, in septembrie 2005, la 'Carta pentru Geoturism' a societatii National Geographic, Romania a fost declarata a treia destinatie geoturistica din lume. S-a elaborat un pachet de proiecte de acte normative armonizate cu legislatia din tarile Uniunii Europene (UE), prin care se va asigura atat cresterea calitatii serviciilor, cat si diversificarea ofertei. Totodata, s-a actionat pentru simplificarea legislatiei de specialitate in domeniu, iar in colaborare cu specialisti ai Sectorului Turism, Hoteluri, Restaurante si cu sprijinul expertilor din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si ai Institutului National de Statistica (INS), s-a realizat o etapa importanta de actualizare a nomenclatorului de Clasificare a Ocupatiilor din Romania pentru Sectorul Turism, Hoteluri, Restaurante.

cazare romania
0